پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 1 اسفند  1400/ شماره 469
صعود گروهی قیمت ها در روز سقوط دلار به کانال 25 هزار تومان، 216 تومان افزایش نیما در یک هفته، سقوط دلار آزاد به کانال 25 هزار تومان، اُفت قیمت های بازار متأثر از ریزش دلار، ادامه کاهش بورس تهران،

صعود گروهی قیمت ها در روز سقوط دلار به کانال 25 هزار تومان
چهل و ششمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی منتشر شد که دلار نیمایی بر خلاف جهت گیریِ نزولی دلار آزاد، 216 تومان افزایش داشت و همین رشد 9 دهم درصدی، باعث افزایش کالاهای پلیمری شد. قیمت های جهانی که در هفته گذشته، نوسان زیادی را تجربه نکرده بودند و عمدتا بدون تغییر بودند، تحت تأثیر افزایش نیما، صعود محدودی را تجربه کردند. 

پلی استایرن معمولی با 2.2 درصد یعنی 825 تومان نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشت و بیشترین رشد در جدول مقایسه ای را از آن خود کرد. پلی استایرن مقاوم هم با 1.7 درصد، بعد از پلی استایرن مقاوم، با 726 تومان افزایش، رتبه دوم بیشترین رشد قیمت امروز را به نام خود ثبت کرد. در سمت مقابل، در گروه کالاهایی که کاهش یا کمترین افزایش را داشتند، سنگین بادی دیده می شود که 37 صدم درصد کاهش داشت و 92 تومان نسبت به هفته قبل، کاهش قیمت پیدا کرد.

216 تومان افزایش نیما در یک هفته
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 24 هزار و 74 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 24 بهمن 1400 ، 216 تومان افزایش یافت و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شدند. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، صعود میانگینِ روزانه از 24.100 تومان به کانال 24.200 تومان است. صعود میانگین روزانه به 24 هزار و 200 در حالیست که دلار صرافی هم به 24 هزار و 347 تومان رسیده است!

سقوط دلار آزاد به کانال 25 هزار تومان 
با توجه به اظهارات مذاکره‌کنندگان و ابراز امیدواری از نزدیکی توافق هسته‌ای در وین دلار نزول خود را آغاز کرد و به کمترین حد خود در طول 7 ماه گذشته رسید. دلار صرافی ملی که روز گذشته را با 524 تومان کاهش و قیمت 24 هزار و 709 تومان به پایان رساند، امروز نیز روند کاهشی داشت و با مجموع 362 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 24 هزار و 347 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز ریزشی بود و با 570 تومان کاهش به کانال 25 هزار تومان عقب نشینی کرد و به 25 هزار و 650 تومان رسید.
 
اُفت قیمت های بازار متأثر از ریزش دلار
به رغم افزایش قیمت های پایه، کاهش قیمت دلار، قیمت های بازار را هم غافلگیر کرد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سنگین بادی، سنگین تزریقی و سبک خطی کاهشی بودند و بین 200 تا 600 تومان اُفت را ثبت کردند. کالاهای گروه پ پ نساجی بدون تغییر تا 400 تومان کاهش بودند. پ پ های شیمیایی نیز ترکیبی از بدون تغییر و کاهش بودند و در بعضی کالا تا 1200 تومان اُفت را ثبت کردند تا رکوردار کاهش قیمت های امروز باشند. پلی استایرن ها نیز علی رغم اینکه در قیمت های پایه در صدر افزایش ها قرار داشتند در قیمت های بازار 300 تا 800 تومان کاهش را ثبت کردند.

ادامه کاهش بورس تهران
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، کاهشی به پایان رساند و امروز نیز روند نزولی داشت و شاخص کل در پایان معاملات با 7 هزار و 785 واحد کاهش به 1 میلیون و 274 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟